KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Monday, May 18, 2009

Selamat Hari Guru untuk Adik Tersayang...

Hampir terlewat aku nak wish SELAMAT HARI GURU...khas untuk adik aku yg terpaksa mengajar di kawasan pendalaman kat Sarawak....
ni adalah umah dia kat sana...mcm mana dia sanggup tinggal kat sini...??? kalau aku...entahlah..! aku amik pic2 ni kat FS dia...
ni jalan kat sana..meniti je jambatan2 tu..takde peluang la nak tgk keta/lori/bas..jalan jem, jauh sekali!
ni time air sungai pasang...uiisshhh..tak sanggup aku...tapi dlm diam..dah 5 bulan dia kat situ..aku dpt bygkan..time petang2..adik aku sunyi..dia mesti dok kat tepi jambatan ni menangis..! gerenti!
inilah sekolah dia..kdg2 aku rasa mcm merepek je dia pi mengajar kat situ..hanya 20 org je anak muridnye..korang rasa...????
so, dikesempatan ini, aku nak ucapkan selamat hari guru pd adik aku...rasa simpati sentiasa ada dlm diri aku..nak-nak time dia call / sms aku...kesian sgt..tapi nak buat mcm mana..byk2lah bersabar..semoga adik aku kuat semangat dan tabah dlm mencari pengalaman yg sgt berharga...

1 comment:

Suki Cida said...

gilo ooooo.... sedih siot! tak terkujat tetiba buaya lepak atas titi tu... heheheh