KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Wednesday, June 10, 2009

Tag dari Suki Cida...

Aku ni mmg lambat sikit bab2 tag ni...selalu ketinggalan...

terbaru baru aku sedar..cida bg tag yg paling best...iaitu tentang :

"cerita bagaimana kekasih, tunang atau suami kamu melamar kamu
"

inilah kekasih aku..!

ffuuhhh....makan masa nak buat ni, kena flash back nostalgia..!

Kisahnya bermula disini....cchhheewwwaahhh!

aku mula keje kat Upsi ni tahun 2001...pastu tahun 2002 kena pi kursus...kursus Induksi kat Taiping Perak...10 hari...

Masa tu aku tengok dia rileks je..mcm takde ape2..so, kalau sesekali terpandang..kitaorg senyum jelah!...Kebetulan aku sebilik dengan kawan sepejabat dia...so, secara tak lgsg aku tahu pasal dia..

tapi masa tu takde ape2 feel lagi...biasa2 je...! time nak balik dari kursus, aku hampir ketinggalan bas...nasib baik dia sedar aku takde dlm bas..cepat2 dia bgtau driver yg ada org tak naik bas lagi (aku la tu)...pastu dia cepat2 turun dari bas, then ketuk bilik aku...haaaa...kat situ aku dah terdetik, mcm mana mamat ni boleh sedar yg aku takde dlm bas tu kan?? pastu gigih dia tolong aku angkat beg naik bas. tersentuhlah tangan aku dgn dia time dia sambut beg kat aku..dan dia kata " alamak, batal air sembahyang saya..." wakakakakak..alim la pulak! pastu aku dok sebelah dia dalam bas..so, mcm2 dia tanya pasal aku, famili dan keje aku..dan aku pun tanya dia gak..!

antara perbualan kami;

asben : awak asal mana?
aku : melaka..awak?
asben : ooo..melaka, saya suka org melaka..saya org bota..
aku : bota...tapi saya tak suka org bota


cehh, konon! dlm hati berbunga2 kooo....kalau boleh bas tu jalan je..takyah berhenti...5 hari dlm bas pun takpe!

bual punya bual...dah pun sampai...dalam hati berbunga2..dan asben aku pernah citer dia pun rasa mcm aku rasa...nak bual2 lagi...sampai bila2...!

pastu kami tak berhubung ape2 pun..lgsg taktau no.hp dia..dan dia pun sama..lurus 2-2 ni..bolehkan tak amik no.hp...

so, nak jadikan citer, dulu aku handle urusan cek kat opis aku..aku mintak operator sambungkan no.tel En.Mxxxx tak ingat le nama org tu..dan operator pi sambung kat asben aku...sebab nama dekat2 sama masa tu....

aku : hello, ni en.mxxx ke??
asben : bukan, saya mahathir..sape ni??

aku : erk, awak ke? saya b...
asben : cik b, mcm mana tau saya tengah teringat kat awak?

gguullpp...terkejut aku..nape mamat dia poyo sgt, betul ke dia ingat kat aku..aku ape lagi...malu2 le masa tu...
alang2 dah dapat call, kitaorg terus rapat...masing2 dah tau no.hp dan saling bersms tapi tak pernah declare untuk couple lagi...kalau keluar, makan ke minum sila bayar sendiri ye...sila tahu, asben sgt kedekut di awal perkenalan..pernah sekali tu aku mintak tolong belikan tiket bas pi KL, dia mintak aku bayar balik...

aku : berapa harga tiket ni?
asben : RM 4.60 je...

aku : alaaaa awak, saya takde duit kecik..ada RM10 je ni..

asben : mmm..takpe..saya ada tukar...RM5.40 kan


dia amik koo....duit tu....tensen aku!

kami berkawan dan terus berkawan...asben aku ni lain sikit..tak pernah ajak aku keluar dating...sebab dia kata aku bukan makwe dia lagi..so, aku sabar jelah...

satu hari tu..dia plan nak gi umah aku..dia kata dah lama tak pi melaka..so, aku pun balik le kenalkan ngan mak abah aku...aku bgtau org tua aku..dia kawan biasa je..tapikan, asben aku ni gentleman..dia terus ckp kat bapak aku..nak bertunang

so, balik dari kg aku tu...dia lamar aku dlm keta...dan aku terima je...dengan sepenuh hati!

30/3/2003 kami bertunang...
ni pic aku masa bertunang...actually pic tunang byk, tapi masa tu aku guna kamera berkodak, so...kena scan..leceh...mana yg ada jelah ye....

sepanjang tempoh pertunangan, hubungan kami terpelihara...semuanya OK..takde masalah berat2..sikit2 tu biasa laa....

24/12/2003 bersamaan 1 zulkaedah 1424H...aku bernikah
ni pic lepas nikah...lepas tu terus bersanding malam...
dan persandingan pada 25/12/2003
dan upacara potong kek...
dan pada 28/12/2003...persandingan di rumah mertua lak...
sempurna sudah percintaan kitaorg...aku sudah pun menjadi isteri dia...

bila dah kawen..asben aku pernah citer balik kat aku..dia mula minat kat aku masa kursus tu lagi..dia selalu perhatikan aku...dan dia suka dgn style aku yg serius, selamba dan putih gebu (ini pengakuan asben aku ye...bukan aku syok sendiri) tapi dia taktau mcm mana nak ckp..so, dia perhatikan je gerak geri aku, time aku dtg keje dan balik keje...! kalau ada keje berurusan dengan opis aku, dia suka bukan main! sanggup je! nasib baik kejadian salah call tu terjadi, at least ada ruang utk berkenalan lebih rapat lagi!

Actually, aku nak citerlah sikit pasal asben aku ni...dengan seikhlas hati, aku bersyukur sgt kerana menjadi isteri dia...sebab:

Asben aku ni seorang yg sgt sederhana...tidak melebih2...sgt penyabar, penyayang dan tak romantik! aku pernah tanya dia, nape tak romantik, dia ckp dia taktau romantik tu ape!..boleh ke gitu???...mmm..takpelah, janji dia tau erti kasih sayang dan setia...itu dah memadai..kalau romantik2 sgt, aku lak susah hati biarkan dia kuar sorang2...

satu perangai dia yg amat aku suka..dia takkan biarkan aku jalan sorang diri atau dia bersuka ria seorang diri...kami akan bersama..kalau dia takde, aku tak happy dan kalau aku takde..dia bosan! (itu romantiklah tu kan...) mana2 pegi aku akan dengan dia..dan bila dah ada anak skang ni...dia byk plan utk famili je..sgt bertanggungjawab kan!

...dan dia sgt menghargai aku sebagai isteri...sejak aku sah menjadi isteri dia...dia dah tak kedekut lagi, duit dia adalah duit aku dan duit aku tetap duit aku..hehehehehe

setiap hari, aku akan berdoa agar dimurahkan rezeki, aku bukan tumpukan wang ringgit dan harta dunia sahaja, rezeki bg aku amat luas maknanya...selain zuriat, suami yg bertanggungjawab, setia, penyayang, byk masa utk aku dan anak juga rezeki...dan kebahagiaan kami adalah rezeki yang tak ternilai..!

Korang ingat balik kisah percintaan aku tadi, simple je kan...ye..sgt simple sebab asben aku sgt sederhana...sebelum ni aku kenal dgn pelbagai ragam, kerenah dan perangai lelaki...bercinta sakan tapi tak jugak kekal.....aku betul2 menyintai asben 3 bulan sebelun kawen..dan alhamdulillah, jika itu tepat jodoh kita..Allah permudahkan segala2nya...

ok, aku nak sgt share tag ni utk member2 blogger aku yang lain terutama buat ;
  • Mama Ezureen
  • Koalajepung
  • Rezalieza
  • joijoi80
  • faradilawati

2 comments:

Suki Cida said...

AHAK BIJAK... buat juga ko eh... ushhh macam kisah industant... tak tak... macam cerita zaman giler2 remaja, azura tu bercinta... hahahah mmg kenangan tu sampai bebilakan????

joijoi80 said...

Cinta datang tanpa diduga... moga cinta sejati kekal ke akhir hayat..