KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Monday, August 24, 2009

2nd entry dari kampung....

Assalamualaikum....

hari ni masuk hari ke3 kita semua berpuasa kan...

syoknye berposa kat kg...alhamdulillah..semua adik beradik aku dah ada kat kg...

aku masih di kampung..tapi yg tak bestnye aku demam aa...sgt tak larat...semalam lgsg tak bgn.pi hsp tengok suhu 40..aku try posa gak.tapi kul 3 petang...aku tak tahan dahh...terus berbuka...bukan best pun buka posa awal...cuma makan sekeping roti, sekotak air soya bean, 2 biji panadol, 1 biji ubat selsema dan ubat antibiotik....bosan betul!

lepas tu aku tido....sampai le maghrib...tgk2 semua famili aku berkumpul berbuka posa....tengok menu..perggh...tak tahan..aku je yg takde selera...kalau sihat, maunye aku yg last tinggalkan meja tu..

menunya...ketam masak lemak cili padi, sayur goreng, ikan goreng dan menu yg paling best...SOTO...kakak aku yg masak..mmg tak hengat..tapi aku je yg tak berselera...nak buat camnekan..

hari ni aku rasa mcm dah segar sikit...mudah2an dah sihat la ni...taklarat aku nak ganti posa nnt...ni baru cuti puasa sbb demam..lepas ni..kalau cuti posa sebab peyed..dah berapa hari dah tu...tak best aaa nak ganti byk2...puasa time bukan bulan puasa tak best pun..feel tu tak rasa sgt!

ohye..pasal kyra kan...ntah ape kena dgn anak dara ku tu...mentang2lah aku demam...dia naik tocang le...mcm2 ragam dia buat...abah dia sampai letih jaga dia sorang...kejap2 main seronok, pastu nangis, pastu merengek...aku yg demam tambah demam dgr dia buat ragam mcm tu..

alaaa...malam ni aku dah nak balik tg malim......pasni...takde le lagi riuh2 nak bukak puasa..tak dgr le lagi suara mak aku menjerit2 kejut kitaorg sahur...aku akan berdua bersama asben berbuka dan bersahur....mmm...malas je rasanye! tapi nak buat mcm mana..itulah rutin kehidupan kami semua...adik dan along aku dok lagi seminggu kat kg..cti sekolah kan..pasni..mak akan berdua dgn abah gak..lahai..kesiannye!

oklah..aku nak rehat jap...nnt free aku update lagi ye...babai!

No comments: