KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Tuesday, December 22, 2009

Kursus Induksi 2009

Assalamualaikum....

jangan mara ye kawan2....saya ni ntah ape2 kan...mcm bz beno...update entry pun malas...

tu uolls yg kata...tapi sebenarnya saya mmg bzz....sgt2 bzzz....hinggaaa zzzzzzzz pun tak sempat...

saya sebenarnya nak update entry masa kursus tu..tapi wifi dia...punyalah lembab....yg termampu, saya update Fb je...

so, untuk entry kali ni pjg sikit laaa...sebab saya nak citer pasal kursus 8 hari saya kat Orient Star, Lumut...

kawan2 yg dekat dengan saya maybe dah tau...nape saya pi kursus ni...dalam perkhidmatan awam, kursus ni sekali je kena attend..tapi ni kursus kali ke 2 saya...

nape ye..?? sebabnya....saya kena pegi...wajib pegi utk jawatan baru saya ni...

so, kali ni...dalam kursus tu...saya antara org lama laaa...pastu byk la jugak member baru saya kenal....seronok laa....mau tak seronok ko...8 hari dok tido hotel, makan 6 kali sehari...aircond 24jam...
keadaan bilik hotel...oklah...saya taktau hotel ni berapa bintang...maybe 3star kot...sebab servis dia ala2 je....

tapi sebenarnya taklah seronok mana...nak-nak kena tinggalkan anak dan asben saya tu...rindu merindu saya dibuatnye...
uuntuk 1st day...kelas tak bosan sgt...sebab ada aktiviti...LDK...mmg seronoklaaa..mcm2 kena buat...dan 2nd day pun camtu gak...

start hari ke3..kelas bermula dgn ceramah yg berjela2...nak-nak kena lak hari tu turn saya kena bg pengucapan awam...tapi adatlah tu...nama pun kursus....
saya dengan tabah dan redhanya....menempuh juga hari ke3 tu...dengan jayanya...
hari ke4...tetap..sama je keadaannye dengan hari ke3....tapi member saya bertambah ramai..geng sana sini..semua OK-OK belaka...walaupun ada dikalangan diaorang semua pangkat tinggi, pegawai, pensyarah, guru..tapi semua OK...

masuk hari ke5...kerinduan saya meluap2...saya tak tahan lagi..terus desak asben saya amik cuti...bawak kyra jumpa saya...saya rindu sgt kat dia...nak-nak asben asyik citer..dia meragam dan takleh tido malam...tak tentu hala rasanya...
hari ke5 gak..kitaorg makan steamboat...walaupun rindu kat anak..tapi saya lupa sekejap bila menghadap menu ni...cumanya..saya rasa sedikit pelik bila makan steamboat ni time tengahari...tapi boleh laaaaaaaaaa....

hari ke6 dapatlah saya jumpa kyra...dan asben...waaaahhhh...nilah 1st time saya jauh dgn diaorg sebenarnya...selalunya kalau ada kursus luar, saya rela tambah duit sendiri book hotel lain...tapi uolls agak2 la kalau kursus ni nak book juga...RM280 semalam..kena 8 malam...piiuookk..pengsan terus..!

hari ke 7...suasana kursus ok..tapi masing2 dah sibuk dengan discussion...ada yg discuss pasal assigment dan ada gak yg discuss pasal malam terakhir...yg nak buat persembahan kumpulan...saya pun bz gakla...

mcm2 idea nak buat persembahan tu..group saya je..mula2 cdg nak buat joget2 laaa, berlakon laa...lastnye...kata putus..buat dikir barat...!
pic atas tu gelap la pulak...sebenarnya byk pic2 kursus ni...tapi saya takleh masukkan semua dalam entry ni...pjg giler..uolls tgk je kat FB saya yeee...pic saya yg kecik2 tu sebenarnya nak citerkan pasal pemandangan kat situ...
dan inilah kalangan member2 yg saya kenal kat sana...nasib baik gak saya attend kursus ni...kalau tak..mmg tak kenal lah diaorg ni..nak-nak tugas saya selalunya melibatkan student..dengan staf mmg jarang2 je berurusan...

pic atas tu saya dengan syida...dia jururawat gigi...dapat dok sebilik dgn dia..dan pic bawah tu...member2 geng dikir barat saya....

genap 8 hari saya kat sana...mmg best! byk kenangan yg boleh ingat sama2...dan dikesempatan ini, saya nak ucapkan terima kasih byk2 kat syida sebab setia menjadi teman saya sepanjang kursus ni...dan tak lupa pada Amilia...yg memahami saya dan sanggup berkorban untuk saya..jasa baik uolls..amat saya hargai....

badan saya letih.....tapi saya tetap gagahkan jugak...sebab habis je kursus tu..saya teruss zassss ke Bangi...attend kursus ISO lak....

apo nak buek...dah nasib badan....



No comments: