KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Wednesday, August 25, 2010

EMOSI : saya tau saya mmg lemah!

sebelum saya meneruskan kata2 dlm entry ini...saya nak mohon ampun dan maaf pada sesiapa saje yg terasa atau tersinggung dgn entry ini. saya terpaksa buat entry ini sebab saya takde tempat nak berkongsi......

semalam sebelum berbuka puasa...saya terpukul lagi dengan dugaan perasaan...

tak sangka...'dia' sekali lagi mencabar kesabaran saya....

saya tau.....saya banyak kelemahan......terlalu byk...

saya tau...'dia' juga ada kelemahan...

tapi...hanya kerana saya wanita...kelemahan itu terus ditujukan pada saya...

semalam saya bergolak dgn diri sendiri...menyalahkan diri sendiri...menganggap diri sgt tak berguna...saya tak mampu menjadi ibu, isteri dan anak yg baik....

saya memaksa diri melakukan tindak tanduk yg sgt zalim...walaupun hati saya bukan sekeras itu...

punca kesedihan ini terlalu kecil...hanya kerana saya dihalang, ditegur...tapi naluri saya terus memberontak...saya taktau kenapa...tapi saya yakin ini semua kerana kelemahan saya...

BARUA KAH SAYA?????
jika niat saya melepaskan kesabaran yg selama ini saya pikul???

BARUAKAH SAYA????
jika tindak tanduk dan kelakuan saya untuk memberikan yg terbaik???

dan BARUAKAH SAYA????
jika kata-kata saya dengan niat untuk mengingatkan dan menyedarkan

saya tak sangka...BARUA itu ditujukan pada saya setalah sekian lama saya berusaha melakukan yg terbaik untuk semua....

saya tau...barua itu dtg dr diri saya sendiri..saya yg memaksa gelaran itu dtg pada saya...semua salah saya!

saya harap...dibulan yg baik ini...Allah yang mengetahui segala2nya...merahmati segala apa yg telah saya lakukan...semoga kasih sayang yg saya curahkan selama ini melekat pada hati2 mereka yg membaruakan saya...

saya tak mampu memaksa..saya hanya boleh berdoa...saya tak mintak jadi mcm ni...saya memohon, merayu....moga Allah mengubati hati saya yg sgt terluka ini...

saya kini sedang berusaha...sepenuh hati....ya allah...berkatilah usaha ini..saya menantikan keajaiban dariMu...saya sanggup mengorbankan segala2nya untuk membuktikan pd mereka2...saya bukan selemah yg disangka...saya mampu, saya boleh dan saya masih berupaya melakukannya walaupun nyawa yg terpaksa saya korbankan...

sebenarnya..saya dah biasa dgn dugaan mcm ni...byk pihak yg menekan saya...semuanya saya tempuh...tapi kali ni...saya susah nak terima...hati saya benar2 terluka....saya sedih...taktau nak luahkan mcm mana...

kepada insan yg telah membaruakan saya
....ingatlah, saya dah kerap diperlakukan sebegini oleh insan2 disekelilingmu...saya dihina, diFITNAH, dikutuk dan dikeji walaupun awak tau saya tak mcm itu...awak tak membela saya malah awak juga telah melakukan benda yg sama pd saya...awak memandang rendah pd saya...saya mohon...titipkanlah sedikit kebaikan saya sebelum awak terus menghukum saya...saya dah tak mampu menjadi seperti dulu sebab saya bukan malaikat...dan maafkan saya sebab saya tak mampu menjadi yg terbaik seperti yg awak harap2kan...

dibulan puasa ini...saya dah sedar segala2nya...kalau bukan milik kita..takkan jadi milik kita....dan takkan layak untuk selama2nya...

dan kepada semua reader...jgnla tanya saya ape yg telah berlaku...saya takkan mampu berterus terang...saya hanya mahu berkongsi...dikala ini hati saya sedang terluka..emosi saya tidak stabil dan saya sedang berusaha memuaskan hati semua pihak..!

janganlah buat spekulasi yg bukan2...ini hanya konflik dengan perasaan saya saje...hakikat dan realitinya...saya sgt bahagia bersama keluarga...asben dan kyra...

2 comments:

mrs.hanibunny said...

sabar k :(

joijoi80 said...

WALAUAPAPUN YG TERJADI..KALO KITA DAH BERUSAHA SEBAIK MUNGKIN UTK BUAT YG TERBAIK TP MASIH YG TIDAK MENYEDARI ITU ADALAH DUGAAN HIDUP.. KADANG2 RASA HIPOKRIT SESETENGH ORG BLH BUAT KITA SENGSARA..

BERHATI2 DGN KECELARUAN MINDA TAKUT PULAK BERLAKU DI LUAR MINDA KITA.. BANYAK2 ISTIGHFAR..