KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Wednesday, September 8, 2010

SALAM AIDILFITRI dan EMOSI SAYA

kepada semua reader2 terbaeeekkk saya...

dikesempatan ini beedarling ingin menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf di atas segala kesilapan dan kesalahan sama ada secara sengaja atau tidak, samar2 atau secara terang2an disepanjang beedarling berblogging ini...blog ini sekadar luahan rasa beedarling saje...sape2 yg terguris, tersinggung, terasa dan ape2 rasa tidak puas hati di dalam blog ini....dengan penuh rendah diri..beedarling ingin memohon maaf zahir dan batin.

semoga persiapan utk raya ni semua dah OK...kepada yg membawa kenderaan..hati2 dijalan raya...jgn bawak laju2...kg halaman tu tak lari mana pun...biar lambat asal selamat...

secara peribadi persiapan untuk menyambut lebaran ni semuanya ala kadar je..beedarling ada 2 pasang baju kurung, kyra sepasang baju kurung (hadiah dr kak yang) dan 2-3 helai gaun.., untuk asben...dipagi raya tu asben cuma nak pakai baju melayu arwah abah..dan sepasang baju kasual...cukup la tu...

sebenarnya berat hati saya nak menyambut raya tahun ni...terkenangkan abah yg pertama kalinya tahun ni kami beraya tanpa abah..! mcm mana situasi pagi itu...hanya Allah saje yg tahu...tapi saya dah pakat dengan semua adik beradik...walaupun abah takde..mak masih ada..kami tak boleh tunjuk kesedihan ini pada mak...semoga perilaku dan tanggungjawab saya adik beradik sebagai anak dpt membahagiakan mak...

lagu raya berkumandang sana sini...tapi saya tak terhibur pun...saya teringat lagu raya yg abah suka sgt...



saya teringat kenangan saya bersama abah 2 tahun dulu..waktu tu saya sibuk2 tunjuk baju raya saya, kyra, asben..tak lupa bagi mak dan abah...

abah saya cium baju yg saya bagi...dia ckp.."syukur...anak2 skang ingat pd abah..belikan baju abah, tapi korang takyah membazir...takde baju raya ni pun abah beraya jugak...dulu masa abah kecik2 abah tak pernah merasa baju baru..."

saya diam je bila dia ckp mcm tu...sampai tu dia belek2 gak baju yg saya bg pd dia..dia tanya berapa harga...saya tipu dia..walaupun harga tu seratus lebih..saya kata kat dia..."alah bah...cuma 50 inggit je"....tapi abah tetap geleng kepala..."kalau korang susah..takyah beli mahal2..perjalanan hidup korang jauh lagi...byk lagi benda kena pk...ingat pesan abah, hidup jgn membazir"

pastu abah tanya...korang pernah dgr lagu raya nona asiah???? saya geleng je...abah senyum sambil pandang mak...mak ckp.."start dah tu..."

abah nyanyi bait2 lagu tu..."manusia miskin kaya semua bergembira, tapi aku miskin hina, berselubung duka...manusia miskin kaya semua bergembira, tapi aku miskin hina, berselubung duka...." bergetar2 suara abah nyanyi..."ya allah, mcm tak percaya je semua tu dah jadi kenangan...tahun ni saya tak dgr dah leter abah, nasihat abah dan nyanyian abah...

pd reader semua...pd yg masih ada mak dan abah...hargailah diaorg selagi ada hayatnye..berkorban lah dari segi apepun...dengan niat nak berbakti pd org tua...sebab kalau diaorg dah takde..hidup ni akan kosong...menangis airmata darah sekalipun..takde maknenye...

sekali lagi..saya mintak maaf...entry ni bertujuan untuk mengucapkan selamat hari raya..tapi emosi saya hari ni agak tak stabil...saya gembira menyambut raya tapi tetap bersedih dengan ketiadaan abah...

akhir kata;

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI
Maaf Zahir dan Batin

dari beedarling, asben & Kyra


No comments: