KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Wednesday, January 19, 2011

Saya yang Super Busy kerana PTPTN

Baru je entry lepas citer pasal cara hilangkan stress..tup-tup...entry ni citer lagi pasal stress....harap2 korang tak stress sekali!!

reader yg terdekat..maybe tau ape keje aku sebenarnya....pada yg taktau...meh, aku bgtau! aku keje kat financial depart, UPSI..tugas major...manage duit student dan asrama...termasuklah proses loan PTPTN...

lokasi pejabat, betul2 kat depan mesin atm...so, senario seperti rajah dibawah adalah selalu berlaku


bila jadi mcm ni..kebetulan masa tu aku lalu depan diaorg, aku buat2 tak paham...jalan cepat2......

aku sebenarnya tak stress sgt kalau takat nak proses loan tu...cuma step loan tu belum sampai peringkat aku lagi...pastu...student bising2..."kenapa duit tak masuk lagi???" .... ishhh..ingat keje aku ni dok lukis duit diaorg ke??? pemahaman student ni..asalkan hal duit, bendahari!!! dah tu kalau taktau..tanyalah...ni terus nak hentam

kalau takat nak tanya aku tak kesah..tapi ada jenis student ni..belum pun sempat nak jawab salam..terus je dia hentam...."UPSI peram duit student ke, makan dividen ke????" -ohhh... TIDAK SAMA SEKALI... SUNGGUH DONGENG

nak jadi citer...stress aku bertambah lagi...boleh pulak MB dtg upsi minggu ni...pulak tu..ada sesi ngadu domba student dgn MB...ape lagi....student pun terus citer pasal tak dpt duit loan..MB lak, jawab perkara yg tak sepatutnye jawab (tak betul)...perrrghhh...pakkal aku takde kat situ...kalau ada...kompom aku sambar je mic dr MB...biar aku je citer perkara sebenar...

mcm biasa...yg tak betul tulah student pegang...ngamuk tak tentu hala...tak cukup student, parents lak call..dan aku punyalah bengang bila ada parents tu ckp..."APESAL LEMBAB SGT BUAT KEJE NI??? ANAK SAYA TAK CUKUP DUIT NAK MAKAN LA".....masa tu...ringan je rasa mulut nak ckp..."HABIS, ANAK KO TAK MAKAN, KO TENGOK JE KE! APE PERANAN KO SEBAGAI PARENTS DIAORG!" tapi aku tak ckp pun mcm tu..dlm hati je...hanya kerana saya penjawat awam...*skema*

Bila MB dah tahu...kompom la dato' VC pun tau kan...teruslah dato' suh kitaorg bg advance kat student..rm250 sorang...mula2 nak suh bg rm500 tapi bos2 besau ckp rasanye tak perlu byk tu..sebab ptptn kata...duit akan masuk hujung januari..tak lama lagi dah...

TAPI...korang ingat senang ke nak buat payment rm 2.11 juta dlm masa sehari...oooo...mungkin tidak! walaupun byk cara nak byr kat student..tapi sebab kuantiti yg nak dibayar tu..cecah 8661 org...terpaksala deal dgn org bank..terus ke HQ..

deal punya deal...nasib baik ok...mula2 tu susah gak...last sekali senanglaa...alhamdulillah...success....success...


byk citer suka duka disebalik proses byr duit advance ni...tapi takyahlah citer kat sini...kang korang nangis lak...tp syukur sgt2 sebab ada team yg sgt paham keadaan aku masa tu...esp bos dgn staf unit yg sanggup bersama aku sampai 12tghmlm...tak lupa ITlady di atas...khasnye kak mah, amy dan erma....nasib baik la diaorg ada...kesian kat erma dgn amy yg kelam kabut dengan mcm2 hal!..bukan nak pujilaa...tapi kalau diaorg suma takde..takkan boleh settle 1 hari..!

dan 2 hari ni gak lah....aku rasa akulah yg terpenting di upsi...student2 sekalian, dah dpt duit tu jimat2 la belanja sampai dpt full loan nnt...jgn kang lenguh bahu akak ni tak hilang sakit..korang dah dtg nak buat advance lagi...maunye ku perambat sorang-sorang!

dan jgn lupa...rm250 ni...bukan bg saje ye...kena bayo balik!...nnt masa dpt duit...jgn buat2 terkejut lak duit kurang rm250....pn. erma dah siapkan bil utk kita deduct masa dpt full loan tu


dah pandai pinjam...pandai la bayo....kang tak pasal2 jadi faizal tahir...akak taktau!

eh, agak-agak student ada folo ke blog beedarling ni????? rasanye ada..kalau tak, takkan pesta konvo lepas..ada student senyum simpul kat saya...pastu tanya..."akak beedarling kan????" aaauuww.....i perasan artis masa tu uolllssss....





2 comments:

joijoi80 said...

huhuhu...tau nak cepat aje bebudaktu.. jamang kita dulu..kalo xder duit ikat perot la..xder nak ngadu domba... budak2 skang

Anonymous said...

setuju! zaman kite blaja kalo cucuk duit takde diam jela..tgu jela duit tu ade. nan ado nk kecoh2 serang bendahari n hep.

-erma