KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Sunday, May 22, 2011

Dinor Alive. Pusat sains negara

Minggu lepas...aku dgn asben memaksa diri join rombongan cik kiah ke pusat sains negara...kenapa dipanggil rombongan cik kiah??? sebab naik bas...ye..segala trip naik bas..bawak anak..sambil bawak bekal naget dgn teh o...tulah pelengkap rombongan cik kiah ye..sahabat sekelian!...ni semua kerana kyra...dia semakin bijak...so, perkara2 yg boleh membijakkan dia...kita kena ikut..kena join......


naik bas hokeyyyyyyyyyyy.....kyra xcited..teruja tak hingat....kekdahnye jadi org kaya dpt naik bas...isshh..tak paham betul..anak2 millenium skang ni..."kenapa lak kaya naik bas tu???" kyra jawab...."yelah...bas besar...keta kecik..org miskin naik keta...."....ok..penting untuk pengetahun masing2...


kyra dengan BFF dia..Balqis...good girl budak ni....ape je dia beralah dgn kyra...semuanya dia redho...pandai betul!

kat sinilah tempat dituju....tempatnye kekal Pusat Sains Negara...Dinor Alive tu takat pameran je..31 mei ni nak hantar ke Jepun lak....ok...disini aku buat pengakuan jujur...aku pun baru tau pasal pameran Dinor Alive ni..ku sangkakan Pusat Sains Negara ni mmg ada Dinosour...rupanye pameran sementara je...maknanya..dinosour tu takde taraf penduduk tetap di Malaysia...

budak teruja ni mmg terkedu seketika..tgk dinosour ni..terkejut, terperanjat dan takut menyelubungi diri....heheheheh

tuan tanah posing tak habis...kekdahnye blog dia...dia suka2 taruk gambar...

lagi pic tuan tanah....jgn pandang lama2....malllewww leee....

style posing kyra yg terbaru.....ini boleh mendtgkan kehijauan photographer...! grrrrrr....


aik....kamu lagi.....sape yg teruja anak ke mama???



ok..ni bahagian cermin...bykkkkkk sgt cermin....sekali masuk aku sesat...malu semalu malunye...gelabah sekejap...seyes aku gelabah...pandang kiri kanan sama je...cermin-cermin-cermin....tak jumpa jalan kuar....

sebelum masuk tu..ada mini aquaria mcm kat KLCC tu...tapi ikan air tawar je...seriau gak sesekali tu rasa...ikan patin dah rupa ikan jaws....huahuahuahua

kyra...bikin malu dahhhh....tercengang lagi....mulut tak leh tutup dah...




kyra posing dgn mama....tapi mata melilau....

tetap sama...kiri kanan atas...melilau biji mata....

satu2nye pic kami bertiga....love this pic...walaupun posing kyra begiturupa...lepas upload terus jadi profile pic kat FB...


ok..pic tak ikut turutan....ni time kyra takmo masuk kat dinor world...takut sgt dia...mana taknye..ada replika dinosour makan daging laa..menyusu anak laa...real punya...siap dgn cahaya suam2 kuku...pastu bunyi lak....mengaum2....aku yg kertu pun seriau...
lastnye dia lepak dgn abah dia kat luar....aku je ronda dlm tu.....pastu bila kuar tgk kyra boleh lak join trip mana ntah mewarna....selamba badak je dia...

tgk jelah uniform tu...dia je lain....suka suki je join group org....

besar kan...dahlah besar..sesekali tu bergerak2...mmg menakutkan budak2 yg tgk...

susah sgt kyra nak posing....lastnye bg warning...."cepat kyra...sape taknak tangkap gambo..kang dinosour nganga...ngap yaya..." spontan dia senyum dlm paksa...hikhikhik...



kena paksa lagi berposing....muka dia sgt sengal....

posing dlm takut...macam nilah hasilnyee...maintan cute gak kan....

motip????? kalau kamu hidup zaman dulu....era manakah kamu mahu???....hokehhh...tamat citer dinosour...kalau mau tgk pic2 dinosour...silalah ke FB aku yeee...takleh nak upload sini semua...

kalau takde dinosour pun...korang pi jelah pusat sains negara...kompom budak2 teruja...byk mainan / mesin / replika yg unik...seyes...kat sini diaorg boleh belaja sekali...

pameran muzik yg guna pantulan / graviti / what ever....aku mmg tak paham...sebab tak pernah ada cita2 nak jadi saintis...


kat sini kyra palingggggggggggggggg enjoy....aku pun suka....sebab pijak je the coloum..kuar bunyi...kyra lari2...sana sini...jadilah lagu ciptaan sendiri....

ni skrin yg kyra gelar skrin magic...nampak mcm just skrin kan..tapi bila disentuh dia akan bergerak.........sekali tgk...aku pun melopong...hahahahaha


ni yg paling aku tak berkenan....kyra buat mcm hak milik sendiri....lgsg tak bg chance org lain try....dia akan main benda alah tu sampai dia jemu..pastu barulah org lain merasa....isshhh..tak suka betul aku...puas sergah...dia buat tak tahu je...

"yaya...bg la girl ni main sama...ni anak boss mama la yaya oooi.....kang mama kena marah kang...nahas mama..."...hukhukhuk

nampak permainan kan..tapi sgt bagus utk belajar...bila dipam2 benda alah tu...

maka menyala la dia....kyra sengih lepas berjaya nyalakan bangunan tu...

ni utk buktikan ujudnye graviti...tapi kat kepala yaya...mcm mana nak amik bola ni...

ok..pusing kyra,.,.pusing laju2....

makanye...jadilah air pusing ni.....hebat kan..




yang ni alat yg paling aku takut....ooo..aku fobia benda alah ni...dok jauh2 je tgk diaorg main....korang tau ape benda ni...ni adalah timbang berat... bila kita naik atas tu...air pun akan naik...isshhh...seriau aku kot aku yg naik...takut air tu melimpah ruah.....banjir lak...hahahahah...mode: motivasi diri...pembakar semangat!

chaiyok2 kyra....sekuat hati...abah pun teruja sama


ok.....sempat gak tempek pic bukti kyra dgn asben adalah sgt2 sehati sejiwa....bila penat....mcm nilah jadinye.....


si abah....tersandor letih......

anak overrrr...baring trus...!

bagus tempat ni....mujur ada rombongan mcm ni..merasa gaklah aku sampai...mmg tempat terbaik utk suka2 sambil belajaa....kena lak kyra bz tanya itu ini...pelik sikit tanya....lain sikit mula argue mcm2....

pegi kul 8 pagi..kul 2 petang dah sampai umah...alhamdulillah...dpt jugak aku menghabiskan masa hujung minggu disaat2 hujung bulan pulak tu poket kering camni....terbaeeekkkkkkkkkkkkkkkkkk




No comments: