KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Wednesday, August 10, 2011

Buka Puasa @ Grand Continental Hotel, Melaka

minggu lepas...aku balik melaka....patutnye mak suh aku balik awal posa haritu..tapi asben tak free...dia bz ngalahkan YB..bencik! tak dpt la sambut posa dgn famili...jadinye...aku mintak dia ganti...siap suh dia tambah cuti lagi sehari...haaa...baru sorgaaa....

sampai2 umah tetiba syahdu...ni tahun ke 2 mak berposa tanpa abah...kalau tahun lepas mak buka posa / sahur sorang2...alhamdulillah tahun ni tak lagi...sejak adik aku dah ngaja kat kg...plus anak buah aku 2 org dok kg....taklah mak sunyi sgt...

aku dah plan...bila balik nnt sabtu ahad...tambah cuti sehari lagi...dptlah aku berbuka 4 kali dgn mak...3 kali bersahur...kat kepala dah susun menu berbuka...ahakss...nak berlakon ngidam itu ini...mak aku selalu cair punye dgr ngidam aku...kompom dia buat...

asam pedas, pajeri nenas,...peeerrgghhh...tak pernah rasa yg lebih sedap dari mak buat....tu semua aku dah plan nak suh mak masak...tapi kesian la kat dia kan...hari2 kena dgr rintihan aku...teringin makan itu ini...last2 ajak gak mak berbuka kat luar...suh dia cuti masak...

kami semua sepakat nak buka puasa kat Hotel Grand Contonental Melaka...alaaa..buffet ramadhan...rm25 sekepala...harga adalah staff rate memandang adik ipar staff situ...






sila maklum ye....booking atas nama Pn. Siti...it's me..meja dah ready...5 org...aku, asben, mak dan 2 org anak buah...kyra FOC..sebab dia tu mmg tak bernafsu dgn makanan...


sambil nak tunggu azan, kyra buat hal sendiri...pose sikit...ntah manalah dua beranak ni pandang....huh !


gambar lintang pukang..taktau mana dulu...main sedap upload jeee....layan jelah ye...


ni antara menu paling best kat hotel ni...kambing golek...ku sangkakan sekor kambing tergolek..rupanya sepeha kambing je yg kena panggang...pandai tul hotel ni bikin gimik...!


sila perhatikan tuan tanah santap....! nampak selera kan...menu yg sedang dimakan adalah mee udang...sedap!!!


ibunda yg sedang menjamu selera..mcm tak de selera je...tapi pantang org bangun...ade je order...


en.asben yg sampai skang aku tak paham..apesal dlm byk2 menu kat hotel ni..mee goreng mamak yg jadi pilihan...sampai 2 kali tambah....baik buka kedai mamak ajo...


ni lagi sorang....anak dara debab ni...ade ke teruja nak makan bubur lambuk...tak paham betui laa....lain kali pi masjid yee....beratur amik bubur lambuk...


rasenye ni pic sebelum berbuka....penuh meja....


hah! tengok! penatla org nak basuh pinggan....wakakaka


inilah mak kesayangan hamba....happy bila dia happy...tapi sejak abah takde ni..aku selalu sebak tgk dia...nape ntah!..maybe sebab dialah harta aku yg paling bernilai didunia ni..."Ya Allah, panjangkanlah umur mak...berilah aku peluang, ruang dan kesempatan utk berbuat baik pada mak... Amin..


ini amad tempe...tak sabar2 nak buka...dialah yg ngada2 amik makanan sampai penuh meja...semua nampak sedap....cuba kalau kat umah dia buat camni....alamatnye..kuyup le baju basuh pinggan kan...


mak aku yg over peramah....ntah sape2 la dia ajak borak tu...asben aku gak maintain hensem kan...kan..kan...kena puji lebih2 kat dia...sebab dia tukang hulur...nama pembooking tu eksen jee...hahahhaha


ni 2 beradik yg sentiasa ngekor kalau aku kemana2....diaorg la kawan gaduh mak aku...dan diaorg teman tido mak aku...sebab tu aku syg dia mcm aanak sendiri....wahai amad, jgn berangan nak jadi macho kalau takat pakai tshirt mickey mouse ye....lalaalalala




kyra hanya bernafsu tgk aiskrim...tu pun mungkin sesudu 2....


tgk...betapa manisnye muka aku bila kenyang...yeee...aku bahagia bila perut kenyang...bluueekkss...

hotel ni kira oklah utk makan bajet mcm ni...lepas makan terus pi solat maghrib...tempat solat pun selesa...pastu boleh je nak sambung makan...tapi tak larat dah...cukuplah perut kenyang takyah lah sampai nak muntah kan....

elok selesai semua.....aku terus ajak mak pi Jusco..terus suruh mak pilih hadiah raya...mak taknak..aku paksa...! akhirnya tahun ni hadiah raya, mak pilih kasut...


org bz cari kasut utk mak..diaorg ni bz berposing...apepun aku suka sgt pic ni....sekali tenung...dah besar kyra ni...pejam celik pejam celik...tahun depan dah nak sekolah....huaaarrgghh...aku rindu nak dukung baby....ya allah....plzzzzzzzzzzzz......



1 comment:

joijoi80 said...

samala kita bee..asyik dukung anak orang aje... didin pun dah pandai minta adik...