KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Thursday, October 20, 2011

Alhamdulillah, kyra dah sihat

Alhamdulillah....syukur...terima kasih Ya Allah, ko makbulkan lagi doa aku untuk melihat kyra sihat seperti kanak-kanak lain...

hampir sebulan la gak dia sakit kali ni..asalnye dari batuk, selsema, cirit birit, demam...sampailah klimaks hilang upaya nak bergerak, sakit badan, taknak makan minum...susu pun tak mintak....

gabra jap aku dgn asben bila tgk kyra mcm tu...ubat ni takyah ckp laa...ntah bape klinik dia pi...bape doc yg dah bg treatment, yg free, yg bayo...semua dah...lastnye aku dgn asben pakat takmo bg ubat lagi dah...paksa kyra makan nasi / bubur...pastu sumbat air masak then paksa lagi susu...complete semua tu...aku tak risau dahhh...walaupun nak lengkapkan semua tu..ya rabbi...azab kemain...

takpe..pada aku...aku rela lagi tgk dia meraung bila sumbat susu, menangis bila kena paksa minum air masak, meronta2 bila suap makan...aku rasa jiran sebelah pun anytime je nak call tele-dera..takpe..aku tak kesah, bila dia mcm tu...sebab ape yg aku buat tu tak sakitkan dia...ko nak tgk dia kena cucuk jarum, masuk air, tahan wad...haisshhh...kesian loooo....yg tu aku tak sanggup...doc pun pernah ckp kat aku...masuk air semua tu sebenarnya menyakitkan dia lagi...kalau boleh buat sendiri...

alhamdulillah, dah sihat pun skang....start dia ada selera makan, 1st dia mintak...KFC...huh, takpe...ikutkan jeee...walaupun berkorek2 gak sebab dah hujung bulan

skang ni tak larat dengan mulut bechok dia tu...org ckp takpe dia mulut becok, tanya itu ini..jawab jee...tapi huh...kdg2 berdesup gak darah kekepala ni haaa...tak larat ooi...tgk tv pun....sesak nafas aku explain kat dia..kdg2 aku sendiri tak paham aku tgk citer ape...

tambah2 skang dia mabuk tgk drama 'cinta elysha'...siap dah pandai nyanyi lagu kisah dongeng tu....tgh2 ralit dia main2..tetiba menjerti..nyanyi.."mecintai akkkuuuuuuuuuuuuu"......."mencintai akuuuuuuuuuu sebab rupaaaaaaaaaaa" ..layan jelah...!

petang2, tak miss tgk drama soffiya tu....bila time tu aku tak tgk, dia citer balik ape dia tgk td...kan ada sofi tu gugur kan...kyra boleh citer kat aku..."mama, tadi sofi tu masuk bilik air...berdarah2...sebab dia tahan berak"...hahahahhahah, tersembur aku gelak...

ok, pic bawah ni..dari mr.google yeee...sebabkan kyra ada masalah kat usus...ubat usus yg doc bg semua tak jalan, so asben suh try benda alah ni...bio plus...from CNI...baru 3 kali kami cuba kat kyra..alhamdulillah, so far..ok...nampak perubahan kyra...dah kurang sakit perut, kembung perut, uk uk pun tak susah dah...


aku copy paste jap khasiat bio plus ni...

FUNGSI CNI BIOPLUS

1) Mempertingkatkan Kesihatan Usus
Probiotik memainkan pernan penting didalam perkembangan fungsi usus
Menghasilkan pelbagai enzim yang penting dan memudahkan penyerapan vitamin dan nutrien
Kekurangan probiotik boleh menyebabkan alahan dan kekurangan kadar penyerapan dunia

2) Mempertingkatkan Sistem Pertahanan Badan
Probiotik telah terbukti mampu memulihkan serta meningkatkan aktiviti makrofaj dan limfosit, juga mampu membantu membunuh virus dan parasit

3) Menentang Jangkitan Kuman
Probiotik memainkan peranan menindas jangkitan kuman yang berbahaya
Probiotik akan menghasilkan bahan-bahan anti kuman yang akan menindas pembiakan patogen
Dan hanya memberi sedikit kesan kepada bakteria baik

4) Detoksifikasi
Kesihatan flora usus boleh terganggu disebabkan oleh sesetengah ejen farmaseutikal dan toksin yang tidak dapat dikumuhkan menyebabkan terbentuknya disbiosis usus (bakteria baik tidak dapat saling bergantung)
Dengan menggantikannya dengan bakteria baik, probiotik boleh mengimbang balas kesan yang merugikan sesetengah rawatan terhadap bakteria baik dan boleh mengelakkan disbiosis

so, korang try test leee...takat ni nampak mmg bagus laa...kebetulan sakit kyra kali ni ada kaitan dengan usus...aku kena alert laa..kalau ubat semua tak jalan, test dgn suppliment lak..mana tau...akan dtg tak sakit lagi....

terima kasih pd kawan2 yg caring dan ambik berat...since aku publish entry pasal kyra, ramai yg tanya keadaan kyraa...syukur sgt dia dah sihat...terima kasih atas doa dan perhatian semua...muaaahhhh...:)


p/s : operasi mengemas umah tergendala sejak kyra tak sihat, so..boleh mula balik weekend ni....ooppsss...weekend ni gak nak paksa asben pi jalan2...dah lama tak terkinja2 ni...Ikea pun jadilaaaa....hik3...

No comments: