KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Friday, October 28, 2011

Bila dicabar dan rasa tercabar...

wahhh..tajuk entry sgt tak boleh blah....tapi yg pasti, ini bukan entry emosi yeee...korang ingat aku ni kaki sentap ape..sikit2 nak emo..sikit2 nak emo...

sebenarnya entry ni iklan jap pasal entry 'my castle'....nak ikutkan aku dah draf pasal part 8 ~ kisah wiring umah....pasal lampu2, kipas2 yg dah siap sedia..tapi sebenarnya bab wiring ni belum complete daaaa...maklumlah, wiring sendiri...en.asben buat sorang je...kekdah nak jimat, hah hambik..dah sebulan dok umah..ada lagi lampu tak siap pasang...bila aku membebel..jawapannye..."satu hari selembar benang..lama2 jadi kain gak..." puitis la pulakkkkk....

bila buat sorang diri..aku tau dia penat...tak sampai hati nak bebel2 ni...bila dia buat keje, then aku perhatikan je...rasa tak sampai hati...suh dia rehat...maksud rehat aku..stop jap buat keje...pastu sambung balik...tapi asben ni...dia amik kesempatan tau...bila dah stop..dia bukan pi rehat...tapi pi ngadap keje lain...jadi, keje yg sebelum ni..tergendala begitu saje..tu yg buat aku hanginnnnnnnnn je tuh..!

skang dia sibuk dgn lanskap...sibuk nak buat sendiri...nak reka sendiri...aku ni..bab2 tanam2an, pokok2, bunga2, pasu ni..tak minat laaa...bila asben dah mula berlanskap, aku doa je dlm hati..hidup laaa pokok2, rumput2 ni....hahahaha


ok, takat ni jelah gmbaran awal lanskap yg asben buat...takleh tunjuk lebih2...belum siap..tunggu di entry akan datang....entry wajib publish..hahaha...

bila aura berlanskap dtg, maka kena lah kuar masuk nursery kan...pilih2 pokok, pilih2 pasu, rumput, baja segala tu....tup-tup asben buat surprise....


dia belikan bunga ros dengan daisy...ni bunga betul2 ye kawan2...bukan cobaan...kusangkakan dia bg bunga hidup..pastu bila dah layu terbalikkan...rupanye tidakkkkk....dia bg bunga siap dengan pasu...tambah lagi dengan baja...huhhh...dia cabar aku....dia ckp..."hah, amik...bela sendiri..make sure hidup, bg byk kuar bunga..."


aku pun tenung bunga tu mcm nak telan....apelah nasib bunga2 ni dengan tgn aku....kalau ye pun nak suh cuba..biarlah bunga yg senang hidup...bunga kertas kee...bunga raya kee...ni terus bg bunga ros dgn daisy...pitam...ni dah bertambahlah keje aku pagi2 buta...kena jirus bunga pulak dah....haissshhhh


takpe...cabaran disahut dengan paksarela...demi kerana cintaku padamu....eh, *panggg*




--

2 comments:

Raja Radiah said...

owhhhhh...rajinnya Mahathir.... aku ingat pun nak buat landskap kat tanah belakang umah tapi tak tau bila nak buatnya..nak tanam rumput kapet je..pastu nak letak simen yg cam asben kau letak tu.... tapi bab menanam pokok bunga...memang aku tak suka..itu pasal kat umah aku xde pokok bunga hidup...haha

MahaSayang said...

lanskap belanja tinggi laaa....nak taknak...madir kena rajin gak...kalau tak..fulus dia melayang...hik3..rumput karpet susah gak nak jaga...