KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Thursday, November 12, 2009

Panggilan Haji...

disebabkan kebizian yg terlampau...baru ni ada kesempatan nak citer pasal mak mertua yg skang berada di mekah mengerjakan ibadah haji

asben tanya.."tak de pun entry pasal mak pi haji?? "
saya : "bizi sgt ni..tapi dah upload pic daaaa"
asben : " kot2 nak buat entry mak selamat balik sini sekaligus kotttt????"
waaaaaaaa...perli nampak...! oklah-oklah...

pengumuman semua ye....

Mak mertua saya telah selamat berangkat menunaikan haji pada 9hb Nov lepas ye...
Skang ni dah selamat tiba ke Kota Mekah...

Dah pesen tahun ni...semua last2 minit je...mak mertua saya konfem pun lagi 3 hari sebelum tarikh penerbangan...apelagi..kelam kabut la semua..mujur anak2 semua senang je nak apply cuti..

Saya sempatla balik kejap ke kg...sebab mak mertua saya tak menang tangan nak menyambut org yg datang ziarah dia...dengan adanya saya di sana...bolehlah bantu2...

lagipun...beg org pegi haji kan besar...maknanya..satu bonet keta kena kosong le yg boleh bawak beg tu...
antara jiran2 dan sedara mara yg dtg mengiringi mak...
nampak tak mak mertua saya...terselit kan..ini disebabkan saya yg malu2 nak snap..

sebenarnya mak saya bermalam semalam lagi kat umah anak buah dia..@ sepupu asben saya..sebab mak saya ikut rombongan diaorg ni...
ni suasana dan bertolak di umah sepupu asben saya tu...untung diaorg kan..muda2 lagi dah boleh pegi haji...saya ni..bilalah agaknye..???

waktu melapor diri dikelana jaya kul 8.30 malam...kami bertolak salah masa..so, terperangkap dgn jem...tapi...oklah..taklah lama sgt menunggu...
sampai2 je..punyalah ramai org...sesak betui
ni pic kenangan saya dengan asben bersama mak mertua saya...terselit lak jejaka2 perasaan yg tak diundang itu...pic ni sgt gelap..yg jelas cuma baju mak mertua saya...!
mak mertua saya sgt detail okkk...berapa kali daaa dia belek2 beg dia..konfem betul! baru senang hati..
ni saat2 nak berlepas...alah2...saya tengok ramai yg sebak..saya pun mcm tu...tapi saya lagi sebak tgk kyra yg sgt ligat...!
bila saya tanya..."opah pi mana???" kyra akan jawab.."opah pi haaaaji"
saya tanya "haji kat mana..??" kyra jawab..."meeeekah"..gitulah..kyra skang dah mula nak pandai ckp...
inilah aksi2 kyra...uolls bygkan betapa ramai umat manusia kat situ...kyra boleh buat mcm umah dia sendiri....yg peliknye...saya letih...asben saya pun letih...tapi kyra tak letih2...

bila mak dah selamat berangkat, saya bersama2 beradik ipar pun berangkat balik..esoknya semua keje..

harap2 mak mertua saya sihat sepanjang menjalani ibadah disana...semoga Allah permudahkan segala urusan disana nnt...InsyaAllah..mak mertua saya akan selamat pulang pada 19/12/2009...

p/s : tak sabar nak makan kacang cerdik...hehehehe

No comments: