KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Saturday, April 10, 2010

Kisah Ayam....

dok seronok citer pasal game FB zoo Paradise tu...tak pasal2 entry kali ni tajuk ayam

saje la nak selit kat sini...pasal khasiat sebenar ayam..semua dah tau...tapi kali ni pasal ayam HPA...

bila dah sah jadi ahli HPA ni..boleh la saya promosi kat blog sendiri kan

korang pernah dgr pasal ayam organik HPA tak??? mcm ni rupanye...


sedap ooo...ayam ni....

dah lama saya amalkan makan ayam ni...sebab saya rasa ayam ni ada kualiti...yelah nama pun ayam organik kan

masa kita bersihkan ayam tu...takde pun lemak mcm biasa kita beli kat pasar tu....bersih je kulit dia...pernah sekali tu..saya lupa nak masuk peti ais..ayam tu tak berbau...kira ok la tu kan

bila dah masak nnt...rasa daging ayam tu lembut je...isshh..pendek kata korang yg belum rasa kena pi rasa laaa...beli kat stokis HPA

so, hujung minggu ni...adalah hari saya tunjukkan skill memasak...ermmm....bahan utama...ayam organik HPA...


isi2 ayam tu..saya buat sop ayam...ini lauk khas utk kyra....pic atas ni nampak je besar..tapi sebenar kecik je periuk tu...

sejak kyra dah pandai makan..saya mmg selalu buat sop..kejap2 sop ayam..pastu sop sayur...kdg tukar menu..sop telur...ataupun sop ikan

maka, asben demand sikit...dia ckp..dia nak menu lain....sayang laki kan...saya buat la jugakkk...

ayam madu merah...ini lauk kegemaran asben saya....selalu la jugak dia mintak menu ni....mmmm..saya tak kesah..ikut jee...asyik2 ayam madu merah...jgn nnt dia bg saya 'madu' sudah....mau kena sekeh kepala nnt!
nampak tak hiasan timun2 tu...itu tak bermaksud saya rajin yee...itu adalah kerana...saya dah malas nak buat lauk sayur...timun tu kan sayur gak...

ooo..ye jgn lak nnt korang komen saya berlagak buat entry konon makan ayam HPA ni...saya tak niat ape2pun..cuma nak share je...lagipun saya rasa harga ayam ni takde la mahal sgt...ok2 je..kalau beli kat pasar tu..kdg2 cecah gak RM17..tu pun lepas bersihkan ayam tu...bukan main byk benda yg kita buang kan...tapi kalau ayam HPA ni..hanya RM19 utk 1.5kg...hampir semua kita makan....kualliti, halal, bersih..semua dijamin...!

iishh..korang try jelah.....


1 comment:

mrs.hanibunny said...

hahah ingat ko buat ni sbb nak promosi tuk nuffnang ke apa... tapi bbbb aku suke ayam madu merah tu... kongsi sikit!