KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Monday, April 12, 2010

Angkara Upin & Ipin

Minggu lepas....adalah weekend utk berehat sakan...bergolek gelantang kat umah....

mula2 asben ajak pi KL..tapi saya bgtau..."tgkla dulu...taktau bgn kul brape, habis kemas ntah bila....malam tu kena make sure la dah sampai umah...saya nak tgk Konsert AF, pastu nak tgk cekerama "tiupan sangkakala"...maklumlaa...saya ni drama queen, tgk iklan mcm best je citer tu..

saya pun mcm biasa laa...bgn tido...kemas umah, basuh, sidai baju..masak...dan asben bantu saya uruskan kyra...tup tap..tup tap....dahhhh..kul 3 petang....errmmm....alamatnya takde jalan mana2....

haritu kyra tak byk kerenah sebab saya bukakan TV Movie Upin dan Ipin tu...dia ni mmg fanatik la Upin Ipin..tapi hanya movie tu jee...citer kartun biasa, dia tak suka sgt...

dari kul 9 pagi sampai kul 3 ptg...dia dah khatam 3 kali tgk movie tu....saya layan je..janji tak meragam..senang saya nak urus umah...

tgh2 tgk TV..sedar2 dia dah tido...dpt la TV tu rehat..dlm 2 jam mcm tu..pastu dia bgn..dia mintak balik movie tu...errmm...lastnye saya dah mula risau...dpt tak malam ni saya layan citer saya lak...

masih khusyuk....walaupun dah masuk round ke4....

haaa..ini abang Badrul dgn Lim...hero pujaan kyra..hehehehhe

Upin dan Ipin..idola Kyra...errrmmm ntahlaaa

dah pukul 7mlm..asben dok pandang saya...saya pandang asben...mcm mana ni...? lgsg tak nampak cara mcm mana nak tukar chanel tu..lastnye asben dpt idea...TV dlm bilik...jadi mangsa..
kitaorg set up kat coffee table..yg bestnye..kyra lgsg tak marah...mmmm...mcm sesuai je TV tu dgn dia...

bukan saya manjakan anak sgt...byk sebab saya biarkan dia terus tgk TV tu... yg penting sekali..bila dia tgk TV..dia jadi leka...dia akan makan..makan...dan terus makan...kyra ni jenis susah nak makan...dia lebih rela makan ubat dari makan nasi. tu yg kdg2 sampai berperang nak suapkan nasi...



amalan makan didepan TV tu...dia ikut abah....

amalan lepas makan terus landing..itu ikut mama
view umah saya dari meja makan,...walaupun umah tak sebesar mana...anak punya pasal...tetap rasa mcm dok umah banglo...1 hall sampai ada 2 TV....akhirnya jadi perang bunyi..mata tgk lain, telinga dgr citer lain...yg paling tak tahan...dialog.."betul, betul, betul.."...herrmmm....
erkk..tak lupa juga...tempat si blogger yg mengidam RM3k sebulan @ setahun dari nuffnang..memerah idea utk publish entry setiap hari...kononnye!!!!!!!!!!!!!

p/s : deco umah ni..adalah idea si asben....saya kena bgtau gak ni sebab biar dia rasa motivasi sikit...eeewwaahh...!



3 comments:

CidaZam said...

baru aku nak komen...

"Tukar design umah ke??? hahahah"

Cik Yayang said...

Kelihatan nya sprt set sofa baru jer..cantik kaler nya, Aby..
Hihihi...cute je nmpak Kyra tgk tv smbil makan2 tu...bijak nmpak budak nya...:-)

MahaSayang said...

erk...bukan sofa baru..tu sofa lama laaa....tapi mmg betul..ckp cida...aku tukar design jee...