KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Tuesday, April 13, 2010

Semoga selama2nye begini...:)

Perkara rutin saya.....

Isnin hingga Jumaat....

dari kul 6.30 pagi hingga 12.00 malam....

Bangun tido....saya celik mata....pandang keliling, asben saya dah takde sebelah saya...dia mesti bangun dulu...baru saya terpisat2 nak bangun...dgr suara dia sayu je..panggil saya..."mama, dah tu...bangun, sembahyang!".......

saya terus masuk bilik air...mandi...siapkan diri....

saya pakai baju, make up2, belek2 diri kat cermin....sedar2 dah pun kul 7.30.....

masa tu...asben dok siapkan anak saya...kalau perlu, dia akan tukar pampers..pastu siapkan brg2 kyra mcm botol susu, bekas air masak, pampers dgn baju....selalunya kyra tido lg..sempat gak asben buatkan tempat tido utk kyra dlm keta....walaupun 10 minit je dari rumah ke taska kyra, tempat tido kyra complete dgn selimut bagai...!..

saya yg tgh bersiap2 tu...terus masuk keta.....

lepas hantar kyra, asben belikan breakfast utk saya....selalunya saya breakfast sendiri kat opis je...

dlm kul 12.30 tghari tu..asben call saya kat opis...selalunya dia tanya,

"mama, mcm mana keje hari ni...byk keje ke???"......
"dah call mak abah????".....
"tak rindu ke????"....
"ada jengah anak kat taska????".....
"nak lunch tak????"....

kdg2 saya tersenyum sorang2....tapi bila dia call saya time saya tgh byk keje...haaa, nahas leee...jawapan saya,"alaaa, abang ni...semua OK laa..."......

keje punya keje...sampai kul 5 petang...saya selalunya tunggu je kat opis saya...dlm kul 5.20 ptg...asben dtg dgn kyra....masa tu saya baru terhegeh2 kemas brg2...then masuk keta..balik!

dalam perjalanan...asben mesti tanya...
"mama nak masak??? kalau letih beli jee..." ...ataupun..."mama, masak ek hari ni...kalau letih takpelaaaa..."

sampai rumah....

dia akan urus anak..dan saya urus umah...sehinggalaa malam....

kyra pun dah besar skang ni..dah pandai main sendiri...skang ni saya dgn asben tgh bodek2 kyra suruh ngaji lepas kitaorg sembahyang...kyra sebut alif, ba, ta...dah jelas...tapi susah sikit mood kyra ni..kdg2 seronok sgt ngaji..kdg2 buat taktau je...kdg2 meragam yg bukan2...yg penting ngaji takmo pakai tudung..tapi nak pakai songkok!

biasanya kul 11 saya dah ngantuk...kalau kyra tak tido lagi..asben akan suruh saya tido dulu..hal kyra dia uruskan...saya pun...dgr mcm tu..sangap bertalu2 laaa...

begitulaaa rutinnya...

saya malas ek????...isshhh, takdelahh...asben saya tu yg rajin...

mak saya pun selalu bebelkan saya...tapi saya nak buat mcm mana...dah mmg dari azali lagi asben saya mcm tu...takkanlah dia buat ape2 saya tak bg kan...mcm..waktu malam kan..kyra akan bangun sekali utk minum susu...baru kyra tu merengek sikit (baru merengek ke???)...saya tgh terpisat2 nak bgn, tgk2 asben dah siap bancuh susu...errmmm...saya pun...zassssssssss zzzzzzzzzzzzzzzz jelah..!

saya takde pun arah2 dia buat mcm tu...semuanya dia sendiri...then mak saya mesti bebelkan saya..."dah laki ko mcm tu, pemalas ko pun berkati2 la kan???"....issshhh..takdelah...insyaAllah tak....tak caya pi tanya asben saya

dan saya tau, asben saya pun silent reader blog saya ni...dia mmg tak pernah komen...cuma dia selalu amik tau..."ada update blog hari ni??? pasal ape??? ramai org masuk???....buat2 taktau konon, padahal...kat opis, ntah berapa kali khatam baca...nak2 entry ni...gerenti dia berbunga2...kembang kuncup hidung kena puji...silap2 air liur pun meleleh...oooppsss...

tapi kat sini, saya dedikasikan entry ni utk asben saya...bahawanyee..saya amat bertuah memiliki dia...walaupun tak romantik...cukupla dia seadanya...

kdg2 tu teringin gak kot dia nanyikan untuk saya lagu faizal tahir ke, rock2 kapak ke..bg saya feeling lebih2...tapi harammmmm....

sekiranya saya tidak mampu menjadi isteri yang sempurna, atau layanan saya tak sama dengan apa yg dia dah lakukan...saya mohon hanya ALLAH yg membalas segala kebaikan dan kesempurnaan dia...

p/s : perlu ke update entry mcm ni???? errrmmm....lantaklah....blog aku!


2 comments:

joijoi80 said...

perlu seadanya...untuk menghargai sang suami... bukan senang nak dapat laki mithali..bertuah bee.

CidaZam said...

romentiknya....laki aku romentik tapi bab anak?? heheh entah eh? hope boleh berguru dengan laki ko ;) bule??? anak baru bukak mulut tak kuar suara lagi dah bangun bancuh susu??? heheheh