KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Sunday, May 8, 2011

Istimewa untukmu MAK...

Jangan terkejut...buat2 taktau je...sesungguhnye beedarling masih ujud yooo...

untuk hari yg istimewa ni...beedarling kembali beraksi....dan mengucapkan....SELAMAT HARI IBU buat semua para ibu / mak / mama / ummi dan seangkatan dengannya....

kyra pun dah wish pagi td...dengan kad sekali...dia buat kat sekolah...tq lah cikgu2 yee....





waaahh..sejuknye hati....terharu jap..sob sob



sesungguhnya kyra adalah anugerah yg tak ternilai....terima kasih Allah kerana memberi peluang untuk aku mengecapi saat2 bahagia sebagai ibu....



tak kesah apepun terjadi...kyra akan menjadi 'anak' kepada aku selama2nya...

daan entry ini didedikasi setulus ikhlas buat Hjh Jariah Binti Abdullah...ibu saya dunia dan akhirat.....dialah ibu terbaik dlm hidup ini...

sesekali tu aku terpk gak...pusingan kehidupan hari ni...sejauh mana aku kenal mak...mak pd mata aku...seorang insan yg istimewa...terlalu byk impiannya..sepjg 30thn aku hidup bersama mak...aku kenal mak sgt2...

ada ketika aku bertelagah dengan adik beradik lain....mak selalu jadi pendamai...dia tak pernah menyebelahi mana2 pihak...selalunya mak akan berdiri ditengah2...bukan sebagai hakim / pengadil...tapi mak bertindak sebagai perayu....merayu pd kami...supaya jgn bergaduh...jgn memanjang2kan masalah....bergaduhlah untuk kepuasan hati2 tapi jgn pendam..jgn dendam...sebab kamu adalah anak2 mak...

aku pernah tanya mak...kenapa ada ketikanya mak mcm tak adil....sebab aku sendiri anggap aku ditempat yg benar...dan mak balas..."anak mak hanya ada 4 org...mak taknak menangkan sesape..sebab mak tak nak pinggirkan anak2..sorang terpinggir...tinggal 3...ooohhh...tak boleh...kamu harus berempat...utk selama2nya di hati mak"

kalau aku salah...mak akan marah! ya marah!!! marah bukan kerana benci...tapi marah kerana nak betulkan keadaan...ya allah..pd aku..mak dah buat yg terbaik...

hanya allah saje yg akan membalas segala2nya...dan tak lupa pada mak mertua ku...dia juga mak yg terbaik pernah aku kenal...cuma aku je yg risau...takut aku tak mampu jadi anak yg baik untuk dia...kalaulah aku tak mampu membahagiakan mak mertuaku...aku harap ada anak lain yg mampu melakukannya...korang pun tau kan...mak dengan mak mertua...meskipun sudah jadi satu keluarga...tetap ada border...tapi alhamdulillah...takat hari ni...aku bahagia bersama mereka...



dan untuk 2 ibu ratu hatiku....sesungguhnya aku amat mengaguni kamu berdua...untuk selama2nya....

SELAMAT HARI IBU!!!


1 comment:

joijoi80 said...

selamat hari ibu utk bee.....semoga menjadi ibu yg terbaik..terbest..utk anak u..