KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Wednesday, May 11, 2011

semoga MAK selamat pergi dan selamat kembali

Minggu ni kena keje keras sikit...tgh2 minggu kena cuti...

isnin bekerja seperti biasa...selasa...keje mcm biasa dan rabu cuti..sebab nak hantar mak

mak nak pegi menunaikan ibadah ziarah umrah 14 hari ke makkah, madinah.....dah lama sebenarnya mak nak pegi..asyik tertunda2 je...at last...dpt gaklah pegi..

dulu masa arwah abah baru pencen...dari JB kami pindah duk melaka...bila dah duk kg...arwah abah selalu ingat kat org tua dia...atok nenek aku belah abah..2-2 meninggal kat mekah dalam 1 musim haji thn 80an..so, abah mmg teringat sgt2...mana taknye...mak ayah dah takde..tapi tak pernah dpt ziarah kubur org tua...

sebabkan dah pencen..boleh kata tiap2 tahun abah akan pegi umrah...kos pun tak tinggi...takat 3k lebih sikit dah boleh pegi 2 minggu buat umrah...aku pun merasa gaklah time sekolah dulu..abah bawak buat umrah...sampai Istanbul gak la kitaorg melancong...rasanye tahun 1995 kot masa tu...

last mak pegi tahun 2002...lepas tu abah jatuh sakit....sampai la skang ni..barulah mak dpt pegi balik....

selasa haritu...saje aku balik awal..mak yg nak pegi..aku lak risau dgn persiapan mak...bila mak call yg dia belum pun susun baju....ini takde..itu takde...aku risau terlebih...tu yg desak asben balik awal tu...


wanita hebat dihati aku...nenek saudara, mak, aku, kakak (berdiri) dan adik...adik...buat pengetahuan adik tu nampak je sengih terlebih...sebenarnya dia tak sihat tu...baru lepas operate buang cysts...mak nak pegi tu...dok risau kenang kat dia laaa....nasib baik dah dekat 2 minggu..jahitan pun dah ok laaa





sejuk hati tgk mak...tapi sebenarnya risau sgt2...sebab mak pegi dgn kawan sekampung je...dlm rombongan tu..dia 2org je dari Melaka..harap2 pandai2lah dia bawak diri


time kemas brg mak...mcm2 aku ingatkan mak...pesan itu..pesan ini...kalau flight tu terus ke Jeddah...takpela gak...ni jenis yg ada transit2 bagai ni...risau tul aku...kdg2 tak paham gak dgn agensi yg amik flight transit2 ni...jimat sgt ke buat camtu...

mak join UTAS travel agensi...harap2 servis ok..sebab UTAS agensi besar gak kan......



ok...babai mak...time salam mak..aku cuma sempat ckp..."mak, selamat pegi selamat balik...harap mak sihat kat sana...doakan yg baik2 untuk kami semua ye mak..."....

flight kul 3 petang...ikut jadual dlm 6-7 jam...mak akan transit ke Muscat, Oman...dok sana tunggu 5 jam...pastu naik flight lain..terus ke jeddah...dlm 3 jam kot...aduhai..risaunye la aku..

Tapi...aku sentiasa ingat pesan mak...."mak pegi bukan suka ria...mak nak tenangkan hati...nak buat ibadah...anak2 kena pandai2 jaga diri...kita bertawakal je kat ALLAH...

insyallah..mak akan selamat kembali pada 24 Mei ni...kul 10 malam...kita doakan sama2 ye...

No comments: