KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Saturday, September 24, 2011

My Castle part 1 : Dapur Idaman konsep open kitchen

ok, mcm yg aku ckp haritu...pasni korang semua kena redho jelah baca entry aku...sebab skang tgh fokus pasal nak masuk umah....so, semua citer pasal umah yeee....

utk 1st part, nak citer pasal bahagian dapur umah...aku dah lama berangan nak dapur jenis open kitchen...bukan sebab penakut nak masak time sahur...cuma nak ruang yg lebih luas je...

ni pic dapur yang asal....


aku rasa majoriti yg masuk umah ni....akan buat renovate dapur..korang tgklah....betapa comelnye bim tu kan...mana nak letak dapur masak, dish rack bagai kan....


so, alang2 nak renovate kan...aku terus bg idea kat asben...tung tang tung tang aku xplain...keputusan semua kat dia...dan hasilnye..jeng jeng

asben bersetuju utk tutup tingkap ni...sebab dah plan nak pasang kabinet disitu....

dan jugak...pecah itu dinding yg separatekan antara dapur dgn dining hall...kekdah open kitchen la tu kan...hik3


pastu en.asben naik hantu...terus suh tukar tile bagai..ngeh3...aku sukaaaaaa


pastu tambah bar kaunter kat situ...tetiba rasa mcm luas sgt dapur...suka suka

ok, selesai sudah bab dapur...bila dah pasang grille dgn langsir..inilah hasilnye....


apepun ni pic belum siap sepenuhnye....tak sabar nak tunggu kabinet siap pasang....alhamdulillah syukur...angan2 nak dapur open kitchen tercapai....



No comments: