KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Monday, January 5, 2009

Majlis Kesyukuran dan Doa Selamat

Aku hanya ada seorang adik perempuan...dan skang telah pun menjadi seorg cikgu...tak sangka aku minah ni jadi cikgu..sebab dia lgsg tak menampakkan minat ke bidang tu..tapi nak buat camne kan..rezeki dia...lagipun keje seorang cikgu tu kan mulia...

dan..skang adik aku tu...ditempatkan ke Mukah, Sarawak...kawasan pendalaman tu...naik flight..turun sibu..then...naik bot 2 jam barulah sampai...jauhkan...yg peliknye adik aku ni cool je dia tau..maybe sebab dia dah biasa berdikari...yelah...sejak umur dia 13 tahun...dia dah dok hostel..then..terus sampai belajar ke UNIMAS...Sarawak gak tu...sebab tu dia tak rasa ape dah kot...

so, mak abah aku sungguh berbangga dgn dia ni...dlm adik beradik aku..dia ni cerdik sikit laaa dari aku...hahahahhaha...apepun exam..byk dia score...so, bila tau dia kena mengajar ke pendalaman tu...mak abah aku pun adakan kenduri doa selamat dan kesyukuran...memohon agar Allah memelihara adik aku sepanjang kehidupan dia di sana...
soo....jom..jemput2 masuk....majlis taklah besar mana..jemput jiran dan saudara2 je...dan..aku pelikkan...yelah..aku telah diserang fenomena tudung ekin tu...
majlis dimulakan dengan bacaan yasin...kemudian doa selamat...dan jamuan makan...
dan ini antara aktiviti anak aku..dgn sepupu dia..Aqil
mak aku and the gang....
inilah mak kesayangan aku..mak dan abah adalah insan yg paling bimbangkan adik aku...tulah..dok serumah asyik gaduh kan...hahahahhaha

aku takleh snap pic byk2...sebab aku tuan rumah ok..byk keje nak buat....

1 comment:

lie_nurulz said...

alhmdulillah..rezeki adik akak utk brgelar cikgu..

kak abby,kasik emel akak kat emel nurul ye..
thnx..