KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Tuesday, March 10, 2009

Bercuti ke Bukit Merah...1st part..makan mee udang

pi holiday....yeeaaahh..aku suka!
aku bersama anak buah aku yg semakin menjadi anak dara...dah 12 tahun dia...
memperkenalkan...mak dan abah aku...
alhamdulillah..mak aku masih sihat, cuma abah agak uzur kebelakngan ni...sakit tua...tapi semangat masih kuat...

dan ini famili kakak aku...
so, perjalanan ke bukit merah dari umah aku terus ke taiping...atas pengaruh majalah3..aku nak sgt ke kedai makan yg popular kat kuala sepetang tu..Mee banjir udang...tgk dlm tv...berkobar2 nak makan udang tu...mcm sedap..so, singgah sekejap kat sana

kebetulan kedai makan tu mmg ramai org...aku rasa kebanyakkan org kat situ mcm aku..terpengaruh dengan tv3...sebab ramai yg dtg dari luar negeri perak..cth dr melaka, johor, kedah dan penang...

layanan kedai tu sgt hampeh...kebersihan tak terjaga, taik kucing, bau longkang yg menusuk hidung...khemah makan takde kipas, meja yg kotor tak lap bersih...servis yg sgt lambat...isshh...mmg kotor...tapi apakan daya, aku dtg dari jauh..mmg nak sgt makan mee udang tu...so, kena gaklah tunggu...

dan kami semua sgt bosan menunggu pesanan yg tak sampai2...tu
hampir sejam..baru makanan sampai..dan kami semua menjamu selera dgn lahapnye...hahahaha
udang byk gila....satu pinggan tu berharga RM10..udang ada 10 ekor...sampai tak nampak mee kat pinggan tu....

ok..kesimpulannya..takdelah best sgt pun mee udang tu..biasa je rasanya...dah ada udang...mestilah rasa udang kan...cuma istimewanya..udang banyak sgt...dan tuan punya kedai patut menaiktaraf lagi perkhidmatan kedai tu...dah ramai org...layanan, kemudahan mesti bagus..kalau tak..sekali jelah org dtg situ!

ok, n3 seterusnya ke bukit merah...laketown resort...

No comments: