KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Wednesday, July 8, 2009

Aktiviti Balik Kg....

Agak2 korang ada rasa gatal hidung atau sesak nafas tak bila baca blog aku ni...huh, takde???? alhamdulillah....itu tandanya blog aku belum penuh sawang lagi...heheheheh...mmg byk debu blog ni..maklumlah, lama tak update!

so utk kali ni n3 aku adalah yg paling pjg sekali....dengan pic2 yg menarik yg pasti berjaya menambat hati anda semua..chheeewwaah!

aktiviti ni adalah pada cuti sekolah lepas...adik aku ada balik kg..so, aku pun zassss balik kg gak..sebab kami kan jarang2 jumpa..so, dah plan mcm2 aktiviti ni....

bila mak abah aku dgr aku nak balik kg...so, abah dah plan nak buat makan2...tapi aku bg syarat, nak air tangan mak aku dan itu adalah alasan yg paling sesuai utk org malas mcm....aku! bukan malas, tapi aku tak xpert masak kg2 mcm tu...yg aku tau, spagheti, makaroni dan masak lemak cili padi atau asam pedas...itupun sebab aku suka kalau tak....taktaulah ye...

abah ckp, "esok kita masak ayam kampung" waaa.....bestnye!
inilah ayam yg terkorban...kesian...mmg disuratankan ko masuk dlm perut kami....
abah ckp..." ni original punye...sembelih sendiri, kemaskan ayam tu sendiri, cabut bulu..semua bagailah buat sendiri...dan..mahathir..meh abah ajar ko cara buat, esok2 takyah pegi pasar lagi...dah pandai buat sendiri je...jgn hantar pi proses, bukan bersih pun..."

asben aku original gentlemen lah weeei, rileks je..dia yg buat semua sampai lah berkata..."nah, keje org laki dah settle"
aku pun ckp.."meh mak...snap pic dulu..boleh masuk blog"
mak aku dgn bengangnye...balas, "dah-dah....meh masuk dapur..." dan aku terpaksa lupakan je...bab2 blog ni...kang kena bebel...3 hari tak habis...

esoknye...takde aktiviti ape2 pun....so, kami plan nak bawak anak buah aku pi tgk wayang...tak bgtau pun mak abah aku, kitaorg main kuar je, ckp nak pi tesco tapi sebenarnya kami ke arah lain...
nampak tak ape tu...haaa...kami ke MBO Cineplex..oklah...malas nak ke bandar hilir tu..kang tak pasal2 kantoi dengan abah...lambat balik kan...
terima kasih kat busu a.k.a adik aku sebab belanja kami semua tengok wayang "JANGAN PANDANG BELAKANG CONGKAK"....tak lupa juga..dia belanja pop corn dan air..kenapa ianya menjadi perkara wajib bila tgk wayang huh???...
oklah filem tu....jenis cerita yg sekali tgk je akan gelak..2-3 kali tengok tak rasa apenye...biasa2 je....
ni ha...2 beradik ni lah yg paling seronok sekali...cuba tanya hobi diaorg ape...gerenti diaorg akan jawab..."hobi saya mengepau aunty2 saya"

habis tanyangan...baru kul 5 petang...awal lagi..kalau balik pun mak dengan abah takde umah ni...so, kitaorg ke Jusco..kebetulan sebelah je dengan komples tadi...
sampai2 JJ...tengok 8TV ade kat situ..ntah peraduan ape diaorg buat ntah...pastu adik aku nak join...
adik aku ni nama je dok pendalaman....diaorg tanya ape semua dia jawab, sampai org 8TV tu ckp, dahlah adik, asyik u aje yg dpt hadiah" pastu aku bisik kat dia..."jawapan yg ko tau tu bgtaulah aku, boleh aku jawab" heheheheh...

asben aku bising..." dah-dah tu, bukan best pun hadiah diaorg...takat 3in1 nescafe tu...penat2 je berebut"...mmg menghampakan!

masuk2 JJ...pastutlaaaa...asben tak sabar2..rupa2nya ada sale sempena father's day...shopping utk dialah tu kan...mmg takde pic masa shopping...tak terkejar aku dgn karenah kyra skang ni....
sampai2 umah...abah aku dah bising...
abah : "mana korang pegi ni..dah senja baru balik" aku kontrol punya kontrol..tapi terlepas gak..anak buah aku ckp..."kitaorg tengok wayang la tok"

mulalah abah aku membebel...."org kalau balik kg ziarah sedara2..yg korang ni sibuk tgk wayang, tak cukup2 hiburan ke..kat umah ni astro semua ada"....mmmm....harap maklum..itulah minded org berumur 60 tahun....

seronok balik kg kali ni...aktivti petang ajak dgn adik ajak anak2 buah aku main galah pjg....sedih sungguh diaorg taktau main tu mcm mana...padahal tulah mainan aku masa kecik2 dulu...bila aku dah ajar...dah diaorg pun dah tahap xpert main tu..mulalah...hari2 ajak main galah pjg...tak kosar aku!

Ahad tu..subuh2 lagi aku dah bertolak balik..bukan ape, nak hantar adik aku ke airport..dah nak balik dia....
ni ha....bangun2 tido, sedar2 kat airport...so, ini lah budak yg tak mandi kat airport tu...hahahaha
dah nak balik dah adik aku...sian dia...seronok dapat cuti sama2....walaupun tak lama..tapi best...
babai busu..lain kali...kita happy2 lagi yekk...pastu anak buah aku psssttt kat aku..."busu bagi duit laaa...."

ape lagi...uda hantar ko balik kan, kejap lagi sila byr duit tol!.....

bila adik aku dah selamat berlepas, aku pun zasssss ke KL hantar anak buah aku tu...pastu aku ke nagoya...masa sesuai utk mencari baju raya...bulan depan tailor dah tak amik tempahan tau...
kyra mcm biasa...buat aktiviti sendiri...abah naik letih layan dia...
nasib baik muhammad ada...dia jelah yg layan kyra...pastu dia ckp kat ibu dia.."ibu, muhammad taknak adik lagilah...letih jaga kyra tu" hahahahaha baru tau....!

oklah, itu je n3 kali ni..tiba2 blur lak nak ending mcm mana...takpe, janji update n3..kan!

1 comment:

Hasra_Razali said...

Seronok kan balik kg...
Anyway...welcome back la yer...jgn lama2 sgt mengimbau kenangan di kg tu..hehehe...:-)