KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Tuesday, February 9, 2010

Kerja dan entry merapu....

Malam ni terasa free la pulak...tapi otak lak rasa beku..taktau nak update tajuk ape..blur giler..!

sebenarnya hari ni tadi luck saya tak berapa baik...pagi2 tadi...saya dengan lenggang lenggoknye masuk keje...ingat mood ok sampai ke petang...rupanya kul 8.05 pagi saya dah kena marah...temperature pun naik mendadak laaa.....tak hingat! pulak tu kena marah pasal bukan salah saya....peerrgghhh.....tak tahan oooo..!

tapi saya tabahkan hati..keje sampai kul 5...pastu siap OT lagi sampai kul 10....korang bygkan...betapa dedikasinye saya...! cheewaahh...takde maknenye...kalau tak OT...esok bukan kata kul 8.05 minit..kul 8 dah kena marah..nak????? saya taknak!

tak best la kalau keje dlm keadaan takut..bukan ape, saya ni kalau keje kena marah, keje saya lagi tambah merapu..silap2 byk lagi salah saya buat..tu yg saya tak suka tu...mcm mana nak jadikan situasi seronok bekerja??? kalau saya ngadu kat mak saya...gerenti dia ckp..."dulu masa aku tegur, belajar, baca buku...ko hempas pintu, lawan ckp aku...blablabla..." tambah panazzz beb! semuanya salah saya..dulu saya tak sangka yg saya akan jadi kuli mcm ni...jadi pada adik2 semua..belajarlah bersungguh2 ye....hehehehhe skemanya nasihat...!



keje????? terlalu subjektif....susah nak huraikan....tapi saya ada pendirian pasal keje..."keje is...ibadah, tanggungjawab, rezeki dan amanah..! Apapun keadaannya saya perlu bekerja...dan saya akan terus bekerja...! rasanya dah byk entry saya yg asyik merungut pasal keje....not gud...not gud...so, taknak la lagi dok bebel2 pasal keje...nnt org kata saya tak bersyukur lak kan...padahal...ape yg saya dpt harini adalah kerana saya bekerja...., suami bekerja dan abah yg pernah bekerja...so, taknak komen2 dahh....saya redha dgn keadaan hari ni...dan sentiasa bersedia utk bekerja...

ok..waktu2 ni..anak dah lena...toleh2 asben pun dah hanyut dibuai mimpi...so, bolehlah saya teruskan update entry..tapi ttp takde idea...wwaarrgghh..ape nak citer ni???

sambil2 mendengar lagu sexy chick nyanyian David Guetta feat Akon, Already gone - kelly clarkson hinggalah lagu2 lady gaga yg menjadi favourite saya terutama lagu Paparazi yg video clipnye..perrgghh...the best bagi saya...tetap memblurkan lagi idea utk saya uipdate blog ni...erk..lagu be on you yg florida nyanyi tu pun best kan..! yg pastinya saya tetap takde idea...! so, korang redha jelah baca entry merapu saya ni ye...

sambil2 ni gak saya tgh baca blog kawan2 saya...ada jugak rupanya tag yg saya lom jawap..tak patut betul...! ape la nak jadi ni...tapi korang semua jangan risau...saya tetap blogger, walau tak setegar mana...janji azam tu ada...hehehehhe....i try!





entry akan hambar kalau takde pic...so, saya tepeklaa pic yg saya dah edit guna software CS4 masa update entry ni...saje suka2...cantikla pulak....so, korang layan jelah ye...

p/s : tak sabar nak balik kg cuti raya cina ni...nak tgk adik fitting baju pengantin...dia nak kawen, saya yg over...biasalaaa...saya kan kakak mithali....

aik...nak tido ni tetiba lak hujan lebat....syoknye..tido!

3 comments:

joijoi80 said...

biler tension pasal kerja..ader masanya kita terfikir nak berhenti kerja ajer.. jadi surirumah..hatipun tenang..

MahaSayang said...

tapikan..kalau saya tak keje saya cepat rasa runsing...kalau takat nak cuti, lepak2 kat umah...saya tak boleh..baiklaah saya pi keje...

marlinda said...

betul tu..bila tgh tensen, rasa nak berhenti. tp bila dok umah 2-3 hari je dh bosan.. rela g keje. so...keje lah ikhlas..hehehe