KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Monday, February 28, 2011

Sedapnyeee seafood @ muara sungai duyung..

Alamak, terlambat sudah!!!!!!!!!!!

haritu..masa aku balik melaka....baru 2 bulan tak balik..rasa dah lama sgt tak jejak kaki ke melaka tu...siap amik cuti sehari....saje...buat perangai! hahaha

lepak kat kg...adalah terbaeekkk wok....mcm2 aktiviti boleh buat....paling besttt...main ping pong....peeerrgghhh gian sudah ni!!!

seronok la mak skang ni...dulu lepas abah meninggal..mak dok sorang2...tapi skang...umah ku sudah riuh..tahun ni adik aku mula sekolah kat kg je...dulu cikgu pendalaman...skang sudah maju sikit..jadi cikgu kat kg...student tetap tak ramai...tak sampai 50 org je 1 sekolah tu...senang la keje ko dikkkk...asben dia pun dah keje kat melaka...tambah lagi...2 org anak buah aku pun dah sekolah kat kg je...fuuhh...seronok2 tgk umah dah riuh mcm tu...

bila dah ramai2 mcm tu...mcm2 plan la kitaorg buat...dan yg best...pi melantak kat



walaupun aku anak melaka...tapi ni baru 1st time sampai sini....tempat ni dah femes lama dahhh....tgk je signboard..sudah ada penaja bagai...dah byk kali masuk TV..

alkisah kenapa boleh makan sini...sebab isnin tu..mak kena operate mata...alaaa minor je..buang selaput je....tapi kesian kat dia...sebab lepas operate doc suh pantang makan benda gatal2 ni kan...so, isnin tu..masa doc bgtau takleh makan itu ini...mak senyum je...sambil ckp dlm hati..."takpe doc...saya dah bedal segala tu malam td"



operasi memilih seafood...adik aku a.k.a minah ketam...1st dia tangkap...mesti ketam...


asben aku...pilih ikan...


kakak aku....paling minat makan kupang...tapi kupang masak pedas adalah terbaeeekkk kat sini....sekilo pun baru rm10! sodapppp


si perempuan ayu ni..tak pilih ape2...aku taknak pilih sebab takut kena bayo...so, dok sengeh2 kat situ sudah!...kang ape yg sampai ke meja semua kubedal


betul2 kat muara sungai...feeling sooo seafood...bole???? hahahaha....tgk yg bertopi tu...dak muhd zaki...dah bujang dia...maklumlaaaa dah sunat...hehehehhe


sorilah..quality pic tak berapa ok....maklumlaa...makan bercahayakan bulan....nganganga...

otak2 kat sini pun mantoppp....kebiasaannye makan ni kena makan dgn nasi lemak...tapi time kitaorg sampai tu...nasi lemak habis...elok la tu..makan nasi putih je...takyah berlemak2 segala!...


udang pun best gak....tak mahal pun....sekilo rm60....sekilo byk ooo.....tak habis makan laa...

sgt menyelerakan...time buat entry ni pun bape kali aku telan air liur....byk lagi menu kitaorg order..maklumlaaa....ala2 makan besar kan...lupa diet bagai...ketam, udang, kupang, sotong, ikan...semua ada....dan total semua..rm200 ajoooo....murah kan...

bila makan..semua takyah suruh...pandai je makan...time nak bayo..baru teringat gaji belum masuk....itu kaya namanye...kaya idea....akhirnya...mem besar bayo....cian mak aku.....tapi takpe...sesekali kan....esok2 anak2 lak belanja yek...

yg selalu dtg melaka..silalah ke sini lak....harga pun ok laa..taklah mahal...pastu yg pasti sedap...sedap tak hingat!!!!!!!

oh..korang mesti tertanya mana kyra kan....yep..kyra adalah anak yg baik..time makan sedap2 mcm ni..boleh lak dia tido kat stroller...perrrggghh...sorgaa oooo...takde gangguan...!

No comments: