KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Friday, July 22, 2011

Tamat sudah ANNISA

sebab syiok sgt....gigih aku buat entry pasal drama ni...

malam td...awal2 lagi kyra dah tido...so, bolehlah fokus...

dan keseluruhannya...aku bg 4 bintang kat jalan citer ni....

walaupun unsur2 drama melayu tak lari...tapi aku rasa byk tersirat dan tersurat,,,

ending dia...lastly... 'Anna' ngandung ... tapi tulah pengajaran yg aku dpt...takde sape boleh duga ape Ujian Allah bg kat kita....dan ape pulak Hadiah yg kita terima bila berjaya harung ujian tu....

seriously...aku mmg jenis yg cepat sentap...nak-nak isu anak, poligami...kena khianat..kena tipu....aku sensitip ok!!!! sebab aku ni jenis...kalau syg org..syg sepenuh hati...cepat percaya, cepat sanjung org...walaupun kdg2 aku tau org tu taklah ikhlas mana baik dgn aku ni...

tak dpt bygkan mcm mana kalau aku kat depan Anna...wehh..bgtau aku sape pompuan yg tak sedih tgk citer ni...nak je aku bg air penawar...wakakakaka..apepun mmg ada kan...pompuan yg kesah..dan pompuan yang tak kesah bab2 mcm ni...

aku admit..aku mmg nangis tgk citer ni...tapi lastly bila Anna tu ngandung...aku senyum sorang....betullah kata2 mutiara ni...

Selepas ketawa pasti menyusul air mata
Selepas nestapa pasti kegembiraan menjelma
Selepas Allah berikan kita gelap pasti akan datang terang
Allah berikan terang untuk bersyukur
Allah berikan kita gelap untuk bersabar
Kadang-kadang Allah beri kita hujan
Kita tanya mana matahari
Rupa-rupanya Allah nak bagi kita pelangi

Kadang-kadang Allah beri kita malam yang pekat
Kita tanya mana bulan???
Rupa-rupanya Allah nak bagi kita lihat bintang
Allah patahkan hati kita untuk selamatkan jiwa kita
Allah patahkan hati kita untuk kuatkan diri kita

tiba2 aku terlebih emosi....dan citer ni kuatkan semangat aku...AKU TAHU...ADA HIKMAH DISEBALIKNYA....insyaallah...ALLAH TAHU APE YANG TERBAIK UNTUK AKU...



1 comment:

CidaZam said...

sbb aku sayang kau... aku cilok apa ko tulis ni.. hahah...

yes... tak ada yang mustahil kalau datang dari Allah. aku pun pegang pada tu... ada khimah di sebaliknya.