KLIK...KLIK

hot...hot...hot..!

Wednesday, October 12, 2011

My Castle part 6 : 3G Experimental Red Kitchen Cabinet

OK, part 6 sudaaaa...

bila masuk umah ni...kalau nak buat deco lebih2 pada aku kat bahagian dapur laaa...
sebabnyee..benda alah nilah...pasal kitchen cabinet...

ada gak member tegur..."mak aii, taste ko..." hahahahah...lantaklah....i punya suka la uuu!!!.

pic sebelum projek bermula...



pilih warna merah sebab nak bg bernafsu sikit masuk dapur....





bajet utk kitchen cabinet ni mmg over tinggi laaa...nak buek camno...dah konan...sebab tu korang perhatikan, aku takde tambahan aksesori dlm pun...cukuplah luaran yg cantik menyala tu kan....


utk hood dgn dapur, pilihan asben adalah 'rubine'...kami beli ni sebelum raya haritu...benda alah ni pun offer gila2 time nak raya haritu....terpaksalah beli gak...lokasi membeli adalah sgt jauh, kat manjung kooo....nak buat camne..asal murah redah jeeelah...rm1100 jee...set hood dgn dapur tu......bygkanlah betapa azabnye kami 3 beranak time balik raya haritu...


baju oren tu adalah tokey sebenar e. rizal...sgt profesional deal dgn dia...segala urusan bab kc ni...aku serah je bolat2 kat dia...bgtau je bajet, warna, jenis kc yg berkenan...


hasil sentuhan dari rias meranti...3G Experimental Red...aaauuummm...




time tgh baru..plus berkilat lak kan...makkk aaaiii kemain cantik jeee....terus malas rasa nak masak..malas???????? awas ko...asben dah warning dah....nak buat cantik2 ni jgn tak masak lakkk....hahaahah

kalau korang yg tgh cari2 nak buat kitchen cabinet, aku mmg rekemen la dgn rias meranti ni...korang boleh tgk FB dia...mcm2 patern ada...ada pic kc aku kat situ..korang pakat like byk2...bg aku kembang hidung lepas ni...hahahahah aku pun buat ni sebab member rekemen...pastu deal secara emel / fb jee...berani mati jeee tau...aku dah puas servey kat area tg malim ni..takde kenan...then aku rasa patern 3G Glass ni terlalu baru kat area ni..ramai kontraktor yg taktau....so, apelah salah aku cari area lain...harga pun ok...hati pun puas kan...

sebenarnya 3G glass ni adalah yg terkini kat tg malim, tapi kat rias meranti, patern ni dah lama kuar dahhh...tu la pasal harga pun dah murah sikit...kalau korang nak yg latest, pi mintak quotation patern  mirror...fuuhh...super duper...kc tu super bajet tu yg duper...tapi kalau ko tanya kc patern mirror kat tg malim ni...kompom ko sakit hati...haram tak tahu...

hasil keje pun sgt2 tiptop...sekali lagi aku rasa syukur sgt sebab masih bernasib baik dengan keputusan aku main terjah je nak buat kat kontraktor yg tak familiar ni...***** 5 stars uollsss...sikit tips..kalau dapur yg 4 segi mcm aku ni..sesuai la nak buat kc warna mcm ni...tak nampak menyala sgt, tapi kalau dapur yg memanjang agak kurengggg tapi kalau nak buat gak ape salahnyee...tetap menawan....(kata tokey)

p/s : tq puan erma sebab rekemen....tapi takleh lawan dia...kc dia lagi super...




5 comments:

joijoi80 said...

suke2..cantik lak tu. semua tu brape ek.. nak tau gak...

MahaSayang said...

heheheheh..sama harga grille....haaaaaaaaaa pitam!!!!!!!!!

joijoi80 said...

wow..okla murah la tu cuma lebey la sket bile plus ngan si hiphop tu (hub ngan hood)..kalo camtu gaya berbaloi2 la... heehhe...erk..langsir tu dlm total brapa..

MahaSayang said...

langsir pun tahap ribu gak tu..tapi rasa berbaloi gak sebab semua atas tailor..kain, kayu rilling semua tu...siap pasangkan semua...tak lebih 4k...eh, puan joijoi kena dtg umah kita laa..borak panjang..segan nak bgtau semua kat sini...

Unknown said...

Utk kabinet dapur brp harga puan..cntk la..ni dkt mner ek